Υποβλήθηκε και επίσημα το αίτημα επέκτασης από την Ολυμπία Οδό

Τον φάκελο διεκδίκησης χρηματοδότησης για τον δρόμο Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών, καθώς η κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού υπέβαλε και επίσημα το αίτημα για την επέκταση του αυτοκινητόδρομου, μετά την ολοκλήρωση της Πατρών-Πύργου.

Αυτό σημαίνει ότι η κατασκευή και του εναπομείναντος τμήματος θα γίνει με την ίδια διαδικασία της σύμβασης παραχώρησης, μέσα από μικτή χρηματοδότηση δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Το επόμενο βήμα για το υπουργείο Υποδομών είναι η οριστική επιλογή της χάραξης για τον οδικό άξονα, δεδομένου ότι υπάρχουν νομικοί και περιβαλλοντικοί περιορισμοί από την απόφαση που είχε εκδώσει το Συμβούλιο της Επικρατείας το 2010 για το οικοσύστημα του Καϊάφα.

Το επικρατέστερο σενάριο, λαμβάνοντας υπόψη και το κόστος κατασκευής, είναι η παραλιακή χάραξη, αφού η σκέψη της ανατολικής χάραξης με τούνελ στο όρος Λαπίθα εκτοξεύει το κόστος και συνοδεύεται από περιβαλλοντικές δυσκολίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Πρωινής, η «Ολυμπία Οδός» έχει ήδη κάνει προεργασία για να μη χαθεί χρόνος στην ωρίμανση των αναγκαίων μελετών, για αυτό και είναι πιθανή η έναρξη των διαπραγματεύσεων με τις αρμόδιες Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μέσα στο 2026.

Η εμπειρία των διαπραγματεύσεων για την Πατρών-Πύργου, που ήταν τεχνικά ευκολότερο έργο, δείχνει πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι ιδιαίτερα απαιτητική, για αυτό και επιδίωξη του υπουργείου είναι η καλύτερη δυνατή τεκμηρίωση της αναγκαιότητας χρηματοδότησης.

Στο πλαίσιο αυτό, έγινε έρευνα κυκλοφορίας με τη μέθοδο των συνεντεύξεων παρά την οδό (RSS), σε επιλεγμένες θέσεις κατά μήκος της Εθνικής Οδού Πύργου – Κυπαρισσίας – Τσακώνας, προκειμένου να συλλεχθούν στοιχεία για την κυκλοφορία των οχημάτων, τα οποία θα ενσωματωθούν στη μελέτη κόστους-οφέλους.