«Πέρασε» ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης πέρασε μόνο με τις ψήφους της ΝΔ. Για «αντιδημοκρατικό» και «καλπονοθευτικό» εκλογικό σύστημα έκανε λόγο η αντιπολίτευση.

Με τις ψήφους της ΝΔ «πέρασε» από την Ολομέλεια της Βουλής ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο οποίος φέρνει τα πάνω κάτω στις αυτοδιοικητικές εκλογές, καταργείται η επαναληπτική ψηφοφορία – η λεγόμενη «δεύτερη Κυριακή» – και εισάγεται η εκλογή των δημοτικών και περιφερειακών αρχών σε έναν και μόνο γύρο.

Με το νομοσχέδιο εισάγεται το σύστημα της συμπληρωματικής (εναλλακτικής) ψήφου, καθώς θα δίνεται πλέον η δυνατότητα στον εκλογέα, εκτός από τον συνδυασμό στον οποίο θέλει να εκφράσει την προτίμησή του, να επιλέξει και έναν δεύτερο συνδυασμό.

Κλείνοντας τη μαραθώνια συνεδρίαση, ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος επέμεινε πως το νέο εκλογικό σύστημα οδηγεί στην αύξηση της συμμετοχής και ευνοεί τόσο τη «θετική ψήφο» όσο και τον προεκλογικό διάλογο.

Σύσσωμη ωστόσο η αντιπολίτευση καταψήφισε επί της αρχής του το νομοσχέδιο, μιλώντας για «αντιδημοκρατικό» και «καλπονοθευτικό» εκλογικό σύστημα.

πηγή: efsyn