Την ανάγκη να υπάρξει ρύθμιση για την προστασία έμπειρων εργαζομένων στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, οι οποίοι κινδυνεύουν να αποκλειστούν από τις διαδικασίες μόνιμης στελέχωσης εξαιτίας της εφαρμογής του Π.Δ. 85/2022, θέτει με ερώτησή του προς τον υπουργό Εσωτερικών ο βουλευτής Ηλείας του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κατρίνης.
Όπως επισημαίνεται στην ερώτηση, η εφαρμογή του νέου προσοντολογίου του Δημοσίου έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε εργαζόμενους των ειδικοτήτων ΔΕ Μαγείρων και ΔΕ Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων, οι οποίοι προσλήφθηκαν νόμιμα με τίτλους σπουδών που πλέον κατατάσσονται στα επικουρικά και όχι στα κύρια προσόντα.
Στην ειδικότητα ΔΕ Μαγείρων, το προηγούμενο προσοντολόγιο προέβλεπε την πρόσληψη κατόχων πτυχίου «Βοηθών Μαγειρικής Τέχνης», με αποτέλεσμα σημαντικό μέρος του προσωπικού που στελεχώνει σήμερα τους παιδικούς σταθμούς να έχει προσληφθεί με τα συγκεκριμένα προσόντα. Αντίστοιχα ζητήματα ανακύπτουν και για εργαζόμενους της ειδικότητας ΔΕ Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων.
Η κατάταξη των συγκεκριμένων τίτλων στην Α΄ Επικουρία έχει ως αποτέλεσμα εργαζόμενοι με πραγματική υπηρεσία 10, 15 ή και 20 ετών να έπονται όσων διαθέτουν κύρια προσόντα. Δεδομένου ότι η επιλογή από τους πίνακες της Α΄ Επικουρίας προϋποθέτει την εξάντληση των πινάκων των κύριων προσόντων, οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι κινδυνεύουν στην πράξη να βρεθούν εκτός των διαδικασιών μόνιμης στελέχωσης, παρά την πολυετή εμπειρία και την αποδεδειγμένη προσφορά τους.
Στην ερώτησή του ο Μιχάλης Κατρίνης τονίζει ότι δημιουργείται μια προφανής αντίφαση, καθώς εργαζόμενοι που προσλήφθηκαν νόμιμα με βάση τα τότε ισχύοντα προσόντα και στους οποίους η ίδια η Πολιτεία εμπιστεύθηκε επί σειρά ετών τη λειτουργία κρίσιμων δομών προσχολικής αγωγής, βρίσκονται σήμερα σε δυσμενέστερη θέση εξαιτίας μεταγενέστερης μεταβολής του προσοντολογίου.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι τίθεται ζήτημα διατήρησης της εμπειρίας και της λειτουργικής συνέχειας των δημοτικών παιδικών σταθμών, οι οποίοι στηρίζονται επί χρόνια στην εργασία του συγκεκριμένου προσωπικού.
Για τον λόγο αυτό ζητά από το Υπουργείο Εσωτερικών να προχωρήσει σε νομοθετική ή άλλη κανονιστική παρέμβαση, ώστε να διασφαλισθούν οι ήδη υπηρετούντες εργαζόμενοι που προσλήφθηκαν νόμιμα με τα προσόντα που ίσχυαν κατά τον χρόνο πρόσληψής τους και να μην αποκλειστούν στην πράξη από τις διαδικασίες μόνιμης στελέχωσης.