Το να ζεις σε ένα μικρό σπίτι δεν είναι απαραίτητα κακό. Αφενός μπορεί να μην υπάρχει δυνατότητα για κάτι μεγαλύτερο και αφετέρου έχει τα πολλά καλά του: μικρότεροι λογαριασμοί, λιγότερες δουλειές. Αποτελεί σε κάθε περίπτωση μία πρόκληση για το πως θα πρέπει να το στήσεις ώστε να μην σε πνίγει αλλά αντιθέτως να αποτελεί μία πραγματική φωλιά που θα θέλεις να επιστρέφεις καθημερινά.
Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να έχεις κατά νου κάποιες βασικές αρχές.
Θα ξεκινήσουμε με τη βασική τριλογία που πρέπει να εφαρμόζεται σε κάθε σπίτι. Να φροντίσεις να δημιουργήσεις ένα χώρο άνετο, λειτουργικό και του γούστου σου. Αν αυτά εξυπηρετούνται, τότε έχεις κερδίσει τον αγώνα από τα αποδυτήρια.
Ένα από τα βασικότερα πράγματα στο χώρο που ζούμε είναι το φως. Για να κερδίσεις σε αυτό το σημαντικό σημείο θα πρέπει να φροντίσεις κάποια βασικά πράγματα: πρώτα από όλα ο χώρος να είναι βαμμένος σε ουδέτερες παλέτες χρωμάτων, ιδανικά σε κάποιο λευκό ή κάποιο ήρεμο φωτεινό χρώμα που θα ζεστάνει την ατμόσφαιρα. Οι κουρτίνες θα πρέπει να αφήνουν το φως να περάσει, χωρίς έντονα χρώματα και σχέδια. Επίσης, τα έπιπλά καλό είναι να μην είναι σκούρα και αν δεν μπορείς να τα αλλάξεις, τότε ριχτάρια σε γήινες ανοικτές αποχρώσεις θα κάνουν τη δουλειά. Όσο για το πάτωμα, ένα χαλί σε απαλές αποχρώσεις επίσης θα βοηθήσει την κατάσταση.
Ένας μικρός χώρος σημαίνει ότι δεν «αντέχει» τα μεγάλα έπιπλά ή τα πολλά μικρά έπιπλά, οπότε διάλεξε τα σωστά, απαραίτητα και σε απλές γραμμές έπιπλα για να αισθάνεσαι ισορροπία μπαίνοντας στο χώρο σου. Το ζητούμενο είναι να υπάρχει όσο το δυνατόν ελεύθερο χώρος στο χώρο για να κινείται το φως και ο αέρας (και εσύ) πιο εύκολα.
Ένα άλλο κόλπο στους μικρούς χώρους είναι οι καθρέφτες που αντανακλούν το φως, κάνοντας το χώρο να φαίνεται πιο μεγάλος, για αυτό καλό είναι να τους κρεμάσεις κοντά σε πηγή φωτός (είτε παράθυρο, είτε φωτιστικό).
Ένα μικρό σπίτι μπορεί να βάλει σε τάξη τη ζωή και την σκέψη σου. Είναι μεγάλο σχολείο να μάθεις να ζεις με λίγα (ποιοτικά και ουσιαστικά) σε μια εποχή που προωθεί τα πολλά (και αχρείαστα). Η υπερκατανάλωση μόνο προβλήματα έχει φέρει στην κοινωνία μας και αν εμείς οφείλουμε να αλλάξουμε τον κόσμο για ένα καλύτερο αύριο, θα πρέπει να ξεκινήσουμε από το ίδιο μας το σπίτι. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο και φαντασία.